Tipo Tátil: material de ensino de tipografia para deficientes visuais | Tactile Type: teaching material for the visually impaired

Authors

  • Luciana Eller Cruz
  • Virgínia Tiradentes Souto

DOI:

https://doi.org/10.51358/id.v14i2.604

Keywords:

tipografia, acessibilidade, deficiência visual, tato

Abstract

O objetivo deste artigo é descrever um estudo sobre o ensino de tipografia para pessoas com deficiência visual. A pesquisa propõe o desenvolvimento de um material didático que tem como objetivo permitir que os deficientes visuais conheçam mais sobre a tipografia através do tato. O artigo apresenta os estudos feitos com os deficientes visuais para o desenvolvimento deste material. Os estudos demonstram que o kit Tipo Tátil pode auxiliarno ensino de tipografia a deficientes visuais.

+++++

The purpose of this article is to describe a study on the teaching of typography for visually impaired people. The research proposes the development of a didactic material that aims to enable the visually impaired to know more about typography through touch. The article presents the studies done with the visually impaired for the development of this material. The studies show that the ‘Tactile Type’ kit can aid in the teaching of typography to the visually impaired.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2017-10-29

How to Cite

Eller Cruz, L., & Souto, V. T. (2017). Tipo Tátil: material de ensino de tipografia para deficientes visuais | Tactile Type: teaching material for the visually impaired. InfoDesign - Journal of Information Design, 14(2), 253–262. https://doi.org/10.51358/id.v14i2.604

Issue

Section

Undergraduate Research

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.