Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Publication Ethics and Publication Malpractice Statement
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
SBDI
Announcements
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 10 No. 1 (2013)
Vol. 10 No. 1 (2013)
Published:
2013-09-11
Editorial
Editorial
Priscila Lena Farias, Carla Galvão Spinillo
PDF (Português (Brasil))
Articles
How the communication between designers was affected by ActionSketch, a technique to improve sketches in interaction design
DOI:
https://doi.org/10.51358/id.v10i1.162
Gil Barros, Leandro Veloso
1-17
PDF (Português (Brasil))
Proposta de modelo descritivo-normativo de subsistemas de interação e navegação de revistas digitais multimídia para tablets
DOI:
https://doi.org/10.51358/id.v10i1.163
Sergio R. R. Gurski, Stephania Padovani, Maicon B. Puppi
18-37
PDF (Português (Brasil))
Teaching information visualization by exploring their power in engaging users of social media applications
DOI:
https://doi.org/10.51358/id.v10i1.164
Isabel Meirelles, Xiaohua Sun
38-54
PDF (Português (Brasil))
‘You need to research your subject so you know the subject well, and your users so you know what they need’. Teaching graphic design using information design principles.
DOI:
https://doi.org/10.51358/id.v10i1.165
Eden J. Potter
55-69
PDF (Português (Brasil))
Avaliação de ícones para interface de um sistema médico on-line
DOI:
https://doi.org/10.51358/id.v10i1.177
Marina Cascaes Cardoso, Berenice Santos Gonçalves, Sandra Regina Ramalho e Oliveira
70-83
PDF (Português (Brasil))
No caminho das setas: a produção de instrução ilustrada para crianças e as possibilidades de interpretação
DOI:
https://doi.org/10.51358/id.v10i1.168
Rafaella Lopes P. Peres, Silvio Barreto Campello
84-97
PDF (Português (Brasil))
Undergraduate Research
Interfaces de escritas coletivas em rede: um estudo de caso do jogo Chromaroma
DOI:
https://doi.org/10.51358/id.v10i1.176
Isabella von Mühlen Brandalise, Rogério Camara
98-103
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission