Proposal of guidelines for the development of evaluation instruments for educational software

Authors

  • Katia Alexandra de Godoi
  • Stephania Padovani

DOI:

https://doi.org/10.51358/id.v7i3.95

Keywords:

guidelines, evaluation instrument, educational software

Abstract

In this study, we proposed guidelines for the development of evaluation instruments for educational software, based on the results of an analytical study of twenty three evaluation instruments, of a survey conducted with teachers and of two focus groups. Firstly, evaluation instruments for educational software are described and the need for user-centred instruments is addressed. Then, we present the research method, and propose guidelines for the development of evaluation instruments aimed at educational software.

 

 

[ Download ]

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Katia Alexandra de Godoi

Katia Alexandra de Godoi é graduada em Desenho Industrial pela FAAP (1993), especialista em Didática do Ensino Superior pela PUC-PR (1997), mestre em Design pela UFPR (2009) e doutoranda do PPGEducação: Currículo da PUC-SP. Suas principais áreas de interesse são: design da informação, ergonomia da interação humano-computador e educação, com enfoque nos métodos/ instrumentos de avaliação de softwares educativos. <katigodoi@gmail.com>

Stephania Padovani

Stephania Padovani é graduada em Desenho Industrial pela ESDI-UERJ (1996), mestre em Design pela PUC-RJ (1998) e doutora em Ergonomia Cognitiva pela Loughborough University / Inglaterra (2001). É bolsista de Produtividade em Pesquisa do CNPq [nível 2], professora e pesquisadora do Departamento de Design e do Programa de Pós-graduação em Design da UFPR. Suas principais áreas de atuação são ergonomia da interação humano-computador, web design e design da informação, com enfoque nos temas de hipermídia, usabilidade de interfaces e métodos de design centrado no usuário. 

Published

2011-07-15

How to Cite

Godoi, K. A. de, & Padovani, S. (2011). Proposal of guidelines for the development of evaluation instruments for educational software. InfoDesign - Brazilian Journal of Information Design, 7(3), 01–18. https://doi.org/10.51358/id.v7i3.95

Issue

Section

Articles